יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

כנפיים

מאז ומעולם רצינו לעוף. טוב, לא אני באופן אישי, אני עכבר יבשה מצוי, אבל אני יכול לדמיין שני אנשי מערות מביטים בייאוש בפטרודקטיל ממריא אל האופק עם ארוחת הצהריים שלהם כשבמוחם הפרימיטיבי המחשבה, לו רק יכולנו לעוף...

האובססיה הזו של תעופה מלווה אותנו בכל מקום, והרי לא חסרות דוגמאות.
פיטר-פן מלמד את ונדי והילדים לעוף תוך שימוש ב"מחשבות שמחות", מרי פופינס מעופפת במטריה פתוחה... סופר-מן???

תמיד אהבתי את סיפורי המיתולוגיה היוונית, ואחת האגדות האהובות עלי הייתה האגדה על דידאלוס ואיקרוס.
הסיפור הוא על המלך מינוס ששכר את שירותיו של המהנדס האמן, דידאלוס, שיבנה לו לבירינת' מורכב, בו ישכן את המינוטאור.
שנים אח"כ סייע דידאלוס לגיבור האתונאי תזאוס להרוג את המינוטאור ולמצוא את דרכו אל מחוץ ללבירינת' ועל מעשה זה נכלאו דידאלוס ובנו איקרוס במבוך אותו בנה , והמבוך נאטם .

דידאלוס בעל התושייה, הרכיב 2 זוגות כנפיים מנוצות ציפור ודונג, נמלט מהאי עם בנו. בטרם המריאו, הזהיר דידאלוס את בנו לבל יתקרב לשמש, בכדי לשמור על שלמות הכנפיים.
הילד, כמו כל ילד, שמע את הדברים אך משהו בתחושת החופש שנתנו לו הכנפיים גרם לו להתעלם מאזהרת אביו ולנסוק אל עבר השמש.

את הסוף כולכם מכירים, השמש המיסה את הדונג ונוצות הכנפיים התפזרו. איקרוס צנח אי שם בים כרתים הנושא היום גם את שמו (הים האיקרי).


המרוץ אחרי הכנפיים הצית את דמיונם של סופרים ומשוררים, אך לא פחות, את דמיונם של מדענים שהחל מדה וינצ'י, דרך האחים רייט ועד החברים בנאס"א הפכו את חלום המעוף למציאות.
אבל, עם כל הרומנטיקה שבטייס ובתעופה, הטבע דואג להזכיר לנו מדי פעם שבני האדם לא נועדו לעוף, ושאלה שעושים זאת, טוב יעשו אם יזכרו את אזהרתו של דידאלוס לבנו.

זה לא הספד ולא קינה, אבל הפוסט הזה מוקדש לגברים של משפחת רמון, שהביאו לכולנו המון גאווה , אבל הזכירו לנו שכמו במקרה של איקרוס, לפעמים מחיר הנגיעה בשמיים גבוה מדי.

7 תגובות:

  1. אחי הקטן,
    מבקש לתקן את המשפט האחרון ולהקדיש את הפוסט הזה גם לרונה רמון (אשת חיל מי ימצא), האשה ששילמה בעל כורחה את המחיר היקר מכל... יהי זכרם ברוך ונקווה שעכשיו האב והבן מאוחדים הם...
    בשורות טובות.

    השבמחק
  2. נרשם.
    הרי בסוף הטרגדיה האמיתית היא שלה.

    בשורות טובות.

    השבמחק
  3. אגב, ובנימה אחרת- חשבתם פעם מה עומד מאחורי כל ההתעופפויות האלה של פיטר פן? ילד ירוק שעף. הצבע של מה ירוק? נכון... מה קורה למי שמתעסק עם הירוק הזה? נכון! ומי יאמין לסיפור על ילד ירוק מעופף? הבנתם את התמונה- פיטר פן זה סיפור לסטלנים!
    ובנימה יותר רצינית באשר למשפחת רמון- אוהבים לדבר אצלנו על מלח הארץ. אני חושב שההגדרה של מלח הארץ צריכה להיות- מי שהיית מתכבד להיות כמוהו. אין כמו משפחת רמון כדי להוות דוגמא למי שהיינו רוצים להיות. לפחות מי שאני הייתי רוצה להיות. אני חושב שהטרגדיה היא לא רק של רונה. אני חושב שהטרגדיה היא הפסד נטו שלנו כחברה. הלוואי והיינו מייצרים יותר אנשים כאלה. חבל

    השבמחק
  4. אני לא הייתי מגדיר כך את מלח הארץ.
    זה משאיר יותר מדי מקום לילדים חסרי דעת שרוצים להיות הראל סקעת ונינט. האם אלה מלח הארץ?

    השבמחק
  5. התכוונתי למי שהיינו רוצים להיות כחברה. לא כמורטל משכונת עליה בחדרה.

    השבמחק
  6. Icarus has always been one of my favorite myths too.

    השבמחק
  7. האנונימי למעלה אהבתי :) :) :)
    חחחח פיטר פן זה אשכרה סיפור של סטלנים.
    מעשנים ירוק ועפים, אחלה של מסר XD

    השבמחק