יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

הפסקה ביומן המסע - פינת "עלה לו השתן לראש" חוזרת.

מזמן שלא כיכבו כאן אנשים בפינה ולרגע חשבתי שהשתפרנו, והנה באחת, מתמודדים על מקום של כבוד שני פרטים ועוד ציבור קטן.

מר ברק חוסיין אובמה,

אז מה, איך הסקרים, חביבי? שמעתי שאתה יקיר סובבי מפרץ מקסיקו. תזכיר לי רגע... כמה עולה חבית נפט מתובלת מי ים? יותר מהביוספירה במפרץ? אולי כמו פדיון התיירות החודשי שם לאחרונה?
נו, אז מה עושים? טריק ישן וטוב שלימדו אותנו הקדמונים לובשי הטוגות שם ברומא - פופוליזם.
נכון, זה כואב באגו, אבל עד הבחירות זה יעבור.
בואו נוציא את החיילים מעיראק בדיוק בטיימינג הזה, ונעשה מזה כותרות ומטעמים עכשיו. אז מה אם אחרון החיילים המסכנים ייצא רק בעוד 4 שנים? זו כבר בעייה של הראיס הבא. אז מה אם נשאיר שם אומה שסועה, שניצבת בפתחה של מלחמת אזרחים בלתי נמנעת, בלי שום כלים להתמודד איתה?
כל זה הופך אותך בסה"כ לפוליטיקאי קטן, לא נורא.
מה שזיכה אותך בהופעת אורח כאן בפינה הוא המהלך המבריק שלך, של כינוס ועידת פסגה והבאת הישראלים והפלשתינאים אל שולחן המו"מ באיומי אקדח וירטואלי לרקה.
כן GENIUS, זה יעבוד.
עשרות שנים של איבה ומחלוקות מהותיות תבואנה אל קיצן במועד הבלתי סביר הזה, רק משום שהכרחת את ביבי ואבו- מאזן לשבת ליד שולחן אחד לקול תשואות העולם.
תזכיר לי... בשביל מי בדיוק אתה עושה את זה? בשבילי? או בשביל הפוטו-אופ שתצא לך על הדשא הירוק שלך, ועוד כמה קולות בקלפי?
כצפוי, הצדדים, שלא ממש מעוניינים לשבת ולדבר בשלב הזה, דואגים לשחרר הצהרות ולנקוט צעדים שמנטרלים כל סיכוי להתקדמות מדינית. למה בדיוק ציפית GENIUS? תלבש עניבה סגולה זה יראה טוב בתמונות.

ואם כבר הכרזות...

כבוד המר"ן, עובדיה יוסף, תבדל לחיים ארוכים וטובים.
נדמה לי שישנה מכסת מילים סופית שניתנה לאדם, ואתה קצת במשיכת יתר.
שבעתי מפניני החוכמה שאתה משחרר, אחת לתקופה, שמגיעים לאוזני דרך מיקרופון רגיש במיוחד מן הדרשות שלך.
אתה יודע, כל עוד דבריך הם כעץ שנופל ביער ולא ממש שומעים אותו, אז ניחא. אך כשאתה מצוטט תחת כל עץ רענן, הרחק מהיער ומכה גלים מדיניים, מביכים, זה כבר יותר מדי.
אני מרחם כל פעם מחדש על בכירי ש"ס ששוברים את שיניהם בנסיונות לתת תרגום אונקולוס לדבריך בכל תחנת רדיו. גם אונקולוס היה מתקשה.
הפעם הניסיון היה קומי במיוחד, כשבכיר ש"ס מסכן סיפק את הפירוש הגאוני: "המר"ן לא התכוון שימותו הפלשתינאים, יש דרכים אחרות... כמו הסכם שלום. אם יהיה הסכם שלום הם לא יהיו עוד רשעים". זהו שוכנעתי. גם אונקולוס.
מסתבר שגם כאשר חכם אחד זורק אבן לבאר, קשה להוציא אותה באותה מידה.

מתמודד שלישי לתואר "עלה לו השתן לראש" של חודש אוגוסט 2010 הוא שחקן התיאטרון בעל המצפון. יש כמה כאלה, אז נשאיר זאת כך.
נו, שלא תגידו שאני שמאלני, יש לי מה להגיד גם לגאונים האלה, ומזל שאני יושב כי אני מסכים עם לימור ליבנת וזה מדאיג כשלעצמו.
מי אתה, שחקן הקאמרי בעל המצפון, שתחרים ציבור ישראלי שמשלם מיסים ומממן את פעילות התאטרון שמשלם את משכורתך?
שים לב, אמרתי ציבור ישראלי, כי את זה אתה לא יכול לקחת ממנו. על האדמה עליה הוא יושב אפשר לדבר עד מחר, אבל הוא נושא את אותה תעודת זהות כשלך.
בחלקלקות לשון שלא תבייש עו"ד פלילי, הסברת ברדיו שאינך מחרים את האנשים אלא פועל על פי צו מצפונך. לוס מחופ מיט דעם בובקעס.
גיבור גדול, בוא נראה אם מצפונך יאשר לך להתפטר קודם ולהצהיר הצהרות חלולות אח"כ? האם תעזוב את התיאטרון המסובסד ואז תביע את מחאתך הלגיטימית? ודאי שלא. אתה הרי יודע שהתיאטרון לא יפטר אותך, הוא זקוק לשירותיך, ואתה מנצל את מעמדך לרעה.
הסברת שאתה "מבקש" שלא להשלח להופיע באריאל. מדוע שלא תבקש זאת בשקט, בחדרו של מנהל התיאטרון? מדוע לעשות זאת בהתרסה? זו הרי אמירה חברתית. ואם אתה כל כך נאצל וחש כג'ימיני קריקט של כולנו, למה שלא תעשה זאת בזמנך הפנוי כאזרח מן השורה ולא כשחקן תיאטרון ממלכתי?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה